AKIKO AUDIO: O FIRMIE

Akiko Audio to holenderska firma stworzona z pasji i miłości do muzyki, nieustannie poszukująca ulepszeń i innowacji.

Nasza firma, założona w 2011 roku, od początku nastawiona jest na sektor produktów high-end rynku audio. Podstawą każdego systemu audio jest dobry sprzęt, ale odpowiednie akcesoria mogą udoskonalić dźwięk i przenieść go na nowy poziom. Takie jest właśnie przeznaczenie naszych produktów.

Zespół Akiko Audio tworzy wąskie grono ludzi wyspecjalizowanych w swoich dziedzinach. Lubimy również współpracować z zewnętrznymi doradcami, którzy pomagają ulepszać nasze produkty i optymalizować doświadczenie muzyczne. Nasze produkty zawdzięczają doskonałe efekty zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, które nadają naszym produktom najwyższą jakość. Kiedy wykorzystujemy komponenty innego rodzaju, również dbamy aby były one najlepszej jakości. Wszystkie produkty Akiko Audio są wykonane w Holandii ręcznie, nawet kable udoskonalamy manualnie od pierwszego użycia.

Coraz więcej osób docenia nasze produkty. W ciągu ostatnich lat stworzyliśmy rozbudowaną sieć dealer/dystrybutor w Europie , Azji , Ameryce i Australii.

W Akiko Audio bardzo cenimy osobisty kontakt z klientem. Zapraszamy do kontaktowania się z nami, jesteśmy otwarci na wszelkie pytania i komentarze. Doceniamy Państwa zainteresowanie.

Niech muzyka płynie...

Marc i Sander van Berlo (dyrektorzy generalni)

PAŁECZKA DO STROJENIA AKIKO AUDIO TUNING STICK RCA / XLR

Użycie: włożyć do nieużywanego wejścia lub wyjścia RCA wzmacniacza, odtwarzacza lub streamera. Tuning Stick RCA jest podobny do Tuning Sticka AC, został tu jednak nieco zmieniony skład komponentów z uwagi na położenie pałeczki w bezpośredniej bliskości sprzętu audio. Poprawa uziemienia - bezpośrednio za urządzeniem - może prowadzić do niebywałego wzrostu jakości audio. Do pałeczki Tuning Stick RCA dołączony jest solidny, krótki kabel zakończony złączem RCA z niklowymi wtykami. Jest to bardziej naturalne rozwiązanie, które w zauważalny sposób podnosi jakość reprodukcji wokalu.

Każdą pałeczkę Tuning Stick dostarczamy w solidnym opakowaniu. Wszystkie cztery rodzaje pałeczek można dowolnie łączyć, tak aby uzyskać jeszcze lepsze brzmienie. Nasze produkty można zwrócić w ciągu 14 dni, co pozwala na swobodne wypróbowanie ich w domu.

PAŁECZKA DO STROJENIA TUNING STICK UNIVERSAL

Użycie:

Podłączenie do kabli głośnikowych za pomocą dołączonych rzepów. Tuning Stick Universal podłączony jak najbliżej końcówek wyraźnie ulepsza dźwięk. Z pewnością przeniesie kable głośnikowe o poziom wyżej. Nawet najlepsze i najdroższe kable zabrzmią jeszcze lepiej.Obecnie model ten jest używany na pokazach i wystawach przez wiodących producentów kabli.

Podłączenie do analogowego kabla interlink za pomocą dołączonych rzepów. Podłączenie do cyfrowego (koncentrycznego) kabla interlink za pomocą dołączonych rzepów. Podłączenie do skrętki UTP za pomocą dołączonych rzepów. Wbrew powszechnej opinii, kable sygnałowe (skrętki) można ulepszać. Do przesyłu danych cyfrowych jest przecież potrzebne zasilanie, więc ulepszenie zasilacza zawsze wpłynie na ulepszenie dźwięku.

Podłączenie do kabla zasilającego. Jest to specjalny rodzaj podłączenia, inny niż w przypadku urządzenia E-Tuning Gold przeznaczonego specjalnie do kabli zasilających. Tuning Stick Universal sprawia, że dźwięk jest czysty i klarowny a zarazem wielowymiarowy, podczas gdy E-Tuning Gold idzie w stronę bardziej analogowej i cieplejszej reprodukcji.

Podłączenie do tylnej części sprzętu audio za pomocą dołączonych rzepów.

Podłączenie w szafce z licznikiem elektrycznym, z sąsiedztwie sieci kabli do sprzętu audio. Pamiętaj też o kablu uziemienia - Tuning Stick naprawdę cię zaskoczy.

Podłączenie na tylnej części telewizora. Podłącz pałeczkę do kabla antenowego i satelitarnego przy pomocy dołączonych rzepów. Jak widać, ten typ pałeczki Tuning Stick nieprzypadkowo nosi nazwę uniwersalnej. Akcesorium to zachęca do eksperymentowania. Dzięki eleganckiemu a zarazem poręcznemu designowi, pałeczkę tę można dyskretnie umieścić przy każdym zestawie audio.

PAŁECZKA DO STROJENIA AKIKO AUDIO E-TUNING GOLD MK II

Naszym celem było stworzenie takiego uzdatniacza AC, który wyprzedziłby zarówno istniejące modele innych marek, jak i nasze poprzednie pałeczki E-Tuning. O naszym sukcesie można przekonać się osobiście!

Za pomocą pałeczki E-Tuning Gold mk II można udoskonalić nawet najlepszy kabel zasilający. Przeprowadzaliśmy wyczerpujące testy na kablach zasilających marek takich jak Heavens Gate, Nordost, Chord, Audioquest, Inakustik, Kemp Elektroniks oraz... Akiko Audio. Za każdym razem poprawa dźwięku była wyraźnie słyszalna.

Nasze "ET" mk II wypełnione jest mieszanką minerałów oraz materiałów piezoelektrycznych i paramagnetycznych wzbogaconą dodatkowo o złoto.

Mieszanka, z której składa się pałeczka, stabilizowana jest czarną żywicą, która efektywnie tłumi efekt mikrofonii. Jest to ważny czynnik spokojnej i przyjemnej reprodukcji muzycznej.

Działanie urządzenia oparte jest o zastosowanie nowych odkryć w dziedzinie tłumienia szumów wysokich częstotliwości. Jego skuteczność została potwierdzona pomiarami: wytłumienie szumów wysokich częstotliwości prowadzi do bardziej przyjaznej reprodukcji muzycznej w spektrum audio.


Zastosowanie:

Podłącz pałeczkę do kabla zasilającego wzmacniacz, odtwarzacz CD lub streamer. Podłącz pałeczkę do głównego kabla zasilającego sprzęt audio, na przykład w pobliżu gniazdka lub listwy elektrycznej, lub do kabla zasilającego kondycjoner. Podłącz pałeczkę w szafce z licznikiem lub w pobliżu kabla zasilającego sprzęt audio, ewentualnie na nim. Umieść pałeczkę na sprzęcie audio o umiarkowanym poborze mocy, takim jak DAC, media player lub squeezebox. Umieść pałeczkę na modemie lub routerze, ewentualnie w ich pobliżu. Urządzenia te powodują wiele zakłóceń i są bardzo czułe - będziesz zdziwiony jak wielkiej poprawie ulega strumień audio przy zastosowaniu pałeczki E-Tuning Gold mk II.

Podłącz pałeczkę do kabla zasilającego dysk sieciowy NAS, ewentualnie w pobliżu urządzenia. Każda pałeczka waży 475 gram, ma 15 cm długości i 5 cm średnicy. Nowa pałeczka do strojenia E-Tuning Gold mk II jest wykonana z włókna węglowego - ultra wytrzymałego materiału, który nie tylko wpływa na jej działanie, ale jednocześnie doskonale się prezentuje.

Czego możesz się spodziewać? Bardziej naturalnego odwzorowania instrumentów, mniej ostrych wokali, więcej przestrzenności, ocieplenie brzmienia...

Jak zawsze gwarantujemy też zwrot pieniędzy jeśli produkt nie spełni Twoich oczekiwań.

AKIKO AUDIO TUNING STICK

Pałeczka do strojenia Akiko Audio powstała w oparciu o całkowicie nową technologię i jest absolutnym ewenementem na rynku akcesoriów high-end.

Jest efektem zastosowania i pogłębiania wiedzy na temat nowych technik w zakresie wzorów krystalicznych, oraz paramagnetycznych i piezoelektrycznych właściwości naturalnych surowców. Wszystko to pod postacią stylowej pałeczki z włókna węglowego - nowoczesnego materiału, który dodatkowo polepsza właściwości tych surowców.

Mieszanka, z której składa się pałeczka, stabilizowana jest czarną żywicą, która jednocześnie tłumi efekt mikrofonii. Jest to ważny element spokojnej i przyjemnej reprodukcji muzycznej.

Pałeczka oklejona jest metalową folią. Pałeczkę Akiko Audio Tuning Stick można porównać do produktów WA Quantum również dostępnych w naszym sklepie internetowym. Jej cena jest niezwykle atrakcyjna, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie jej właściwości. Co więcej, każda pałeczka Tuning Stick jest zaprojektowana i ręcznie wykonana w naszej pracowni w Maastricht. Nie ma mowy o importowanych półproduktach. Produkcja ręczna prosto z Holandii!

Oferujemy cztery wersje pałeczki Tuning Stick, każda o nieco innym składzie zaprojektowanym specjalnie pod kątem określonego zadania w konfiguracji audio/video.

Działanie urządzenia oparte jest o zastosowanie nowych odkryć w dziedzinie tłumienia szumów wysokich częstotliwości. Jego skuteczność została potwierdzona pomiarami: wytłumienie szumów wysokich częstotliwości prowadzi do bardziej przyjaznej reprodukcji muzycznej w spektrum audio.


Pałeczka Tuning Stick AC mk II

Zastosowanie: podłączyć do nieużywanego gniazdka na listwie elektrycznej lub gniazdka w szafce z licznikiem. W zestawie z pałeczką dołączone jest krótkie, mocne złącze z wtyczką. Tylko złącze z uziemieniem jest w pełni bezpieczne. Twoje domowe uziemienie jest najprawdopodobniej zanieczyszczone, gdyż jego rolą jest odprowadzanie wszelkich zakłóceń na zewnątrz domu. Dzięki wypełnieniu pałeczki unikalnym materiałem High Tech A.A.T. stabilizowanym specjalną żywicą i umieszczeniu jej w węglanowej obudowie, opracowaliśmy technologię, która pozwala na oczyszczanie również uziemienia. Poprawa brzmienia jest doskonale słyszalna nawet w przypadku high-endowych listew elektrycznych! Spodziewaj się uspokojenia dźwięku, większej energii i naturalnego brzmienia.


Specyfikacja:

Wymiary: 150 mm x 22 mm

Dwa miedziane przewodniki

Pałeczka Akiko Audio Tuning Stick AC mk II jest wykonana ręcznie

Złącze Audiograde AC Connector jest częścią marki Akiko Audio

Poddane obróbce uzdatniaczem styków SilClear

100-250 volt

PROCESOR AKIKO AUDIO TRIPLE AC ENHANCER

Nowo opracowany produkt najwyższej jakości, dzięki któremu energia płynąca do twojego zestawu będzie czystsza.

Urządzenie składa się z trzech komór wypełnionych trzema nowatorskimi aktywnymi materiałami, które zamknięte są w obudowie z włókna węglowego. Całość stabilizuje czarna żywica, która jednocześnie tłumi efekty mikrofonii.

Urządzenie, podobnie jak produkty WA Quantum, oklejone jest metalową folią.

Działanie urządzenia oparte jest o zastosowanie nowych odkryć w dziedzinie tłumienia szumów wysokich częstotliwości. Jego skuteczność została potwierdzona pomiarami: wytłumienie szumów wysokich częstotliwości prowadzi do bardziej przyjaznej reprodukcji muzycznej w spektrum audio.

 

Jakich ulepszeń można się spodziewać?

Analogowy dźwięk: znaczna, słyszalna różnica.

Bardziej naturalne i czyste wrażenia muzyczne.

Wyraźna poprawa reprodukcji wokalu: pełniejszy dźwięk i mniej kłopotpwych dźwięków typu "s".

 

Podłączenie:

pstwa elektryczna, do której jest podłączony sprzęt audio.

Gniazdko, do którego jest podłączony sprzęt audio.

 

Specyfikacja:

Okablowanie Triple AC Enhancer jest podłączone wyłącznie do uziemienia, więc jest całkowicie bezpieczne.

Produkt nie zawiera żadnych metap, ferrytów ani wbudowanych filtrów mocy.

Złącze Audiograde AC Connector jest częścią marki Akiko Audio.

Dostępna jest również wersja amerykańska.

Długość węglowej obudowy: 160 mm.

Długość całkowita: 330 mm.

Waga: 650 gram.

Procesor Akiko Audio Triple AC Enhancer jest wykonany ręcznie.

Procesor Triple AC Enhancer to high-endowa wersja premium pałeczki Akiko Audio Tuning Stick AC.

RODOWE ZAŚLEPKI STROJĄCE RCA AKIKO AUDIO

Izolacja z czystego Teflonu

Rodowe zaślepki strojące RCA Akiko Audio
Polecane w celu jak największego zminimalizowania szumów RF/EMI, które przedostają się do sprzętu audio przez nieosłonięte wejście i wyjście RCA.

Zaślepki wykonane są z miedzi, która wyjątkowo dobrze sprawdza się w tej roli. Zastosowano również dodatkową warstwę metalu: złota lub rodu, które poprawiają zarówno stabilność jak i wygląd akcesorium. Oba te metale subtelnie wpływają na generowany dźwięk: złoto ociepla brzmienie, a rod wprowadza więcej neutralności.

Nasze zaślepki zapewniają doskonałą ochronę wejść sprzętu audio przed promieniowaniem wysokich częstotliwości. Co więcej, każda zaślepka wzbogacona jest o unikalne ogniwo strojące Akiko Audio, które, dzięki właściwościom piezoelektrycznym, zamienia niekorzystne promieniowanie elektromagnetyczne wysokiej częstotliwości w nieszkodliwe ciepło. Ogniwo Akiko Audio przekształca pasywną zaślepkę w aktywne urządzenie strojące!

Zaślepki strojące RCA Akiko Audio są ponadto poddawane obróbce kriogenicznej, która poprawia regularność struktury krystalicznej miedzi. Do każdej zaślepki dołączony jest 10 mm Chip Akiko Audio poddany obróbce energetycznej.

Dbałość o szczegóły to dla nas priorytet!

Sprzęt wyposażony w zaślepki strojące Akiko Audio będzie oddawał dźwięk z „czarnym” tłem, na którym wszystkie szczegóły będą lepiej słyszalne. Poziom szumu znacząco się zmniejszy, a mniej szumu to więcej muzyki!

Zaślepki strojące RCA Akiko Audio wyposażone są w ogniwo strojące.


Specyfikacja:

Wykonane z czystej miedzi, najlepszego izolatora szumów EMI i RF.

Wykorzystują najlepsze techniki powlekania rodem. 

Doskonale przylegają do nieużywanych wejść i wyjść, chroniąc je przed oksydacją, kurzem i korozją.

10 mm Chip w górnej części ogniwa strojącego Akiko Audio.

Wnętrze pokryte czystym Teflonem w celu izolacji i wytłumienia.

STROIK USB AKIKO AUDIO 

Wielu miłośników muzyki w swoich high-endowych systemach audio wykorzystuje komputery. Jednak ani komputery stacjonarne ani laptopy nie są zaprojektowane tak, aby optymalnie odwzorowywać dźwięk. Obecne w nich promieniowanie elektromagnetyczne powoduje dużą ilość szumów. Nie pomagają zwłaszcza zasilacze, których jakość jest zazwyczaj niska, jak również umieszczenie wszystkich komponentów w jednej wspólnej obudowie.

Stroik USB Akiko Audio umożliwia zredukowanie szumu elektromagnetycznego wysokiej częstotliwości, co znacząco poprawia dokładność transmisji sygnału. Urządzenie zaprojektowano przy wykorzystaniu unikalnej mieszanki naturalnych minerałów, która jest podłączona do wewnętrznej anteny wychwytującej promieniowanie wysokiej częstotliwości. Jest ono stabilizowane za pomocą specjalnej czarnej żywicy, która tłumi efekt mikrofonii.

Stroik USB Akiko Audio zamknięty jest w stylowej kompaktowej obudowie wykonanej z tkaniny węglowej - nowoczesnego tworzywa, które dodatkowo wzmacnia właściwości użytych materiałów. Do stroika USB jest ponadto dołączony 10 mm chip poddany obróbce energetycznej.

Skuteczność naszych akcesoriów strojących została potwierdzona pomiarami technicznymi. Wytłumienie zakłóceń wysokich częstotliwości poprawia odwzorowanie muzyki w spektrum audio, co jest przyjemne dla ucha.

Zastosowanie: W wolnym gnieździe USB w komputerze, streamerze, NAS lub DAC'u. Komputer generuje niepożądane zakłócenia w systemie; wyższy poziom szumów powoduje wyostrzenie i nerwowość brzmienia, co u słuchacza wywołuje z czasem zmęczenie.

Stroik USB oczyszcza odwzorowanie muzyki w spektrum audio, co pozwala cieszyć się lepszym odbiorem muzyki cyfrowej. Podłączenie do komputera jednego lub dwóch stroików UBS Akiko Audio redukuje szum w systemie audio, wzmacnia naturalność brzmienia oraz zwiększa wyrazistość i klarowność wokalu.

Stroik USB został stworzony z myślą o fanach audio, którzy lubią odtwarzać muzykę z komputera, ale przede wszystkim chcą aby płynęła ona swobodnie i rzetelnie odzwierciedlała ich ulubione dźwięki.


Szczegóły:

- Wymiary obudowy: 55mm x 22mm

- Wewnętrzne i zewnętrzne okablowanie miedziane 

- Wytrzymałe metalowe złącza USB z platerowanymi stykami

- Stroik USB Akiko Audio jest ręcznie wykonany w Holandii

- Wyposażony w 10 mm chip Akiko Audio


Każdy stroik USB jest bezpiecznie zapakowany. Stroik USB można łączyć z innymi akcesoriami strojącymi. Polecany szczególnie w zestawie z urządzeniem Triple AC Enhancer. Korzystanie z kilku akcesoriów zwiększa efekt końcowy. Masz 14 dni na wypróbowanie produktu w domu. Jeśli nie spełni twoich, oczekiwań gwarantujemy zwrot pieniędzy.

PHONO BOOSTER AKIKO AUDIO

Specjalizujemy się w obniżaniu poziomu szumów na wszystkich etapach odwzorowania dźwięku. Wysoki poziom zakłóceń jest spowodowany zanieczyszczeniami prądu i promieniowaniem wysokiej częstotliwości. Sygnał elektryczny z odtwarzacza jest szczególnie podatny na te zakłócenia. Skoro świadomie wybrałeś analogowe odwzorowanie dźwięku, oczekujesz, że informacje z rowka płyty nie będą zanieczyszczone szumem wysokiej częstotliwości.

Żebyś mógł cieszyć się naturalnym i czystym odwzorowaniem muzyki, opracowaliśmy Phono Booster, urządzenie, które efektywnie redukuje szumy wysokiej częstotliwości. Ich ograniczenie sprawia, że muzyka zyskuje bardzo przyjemne odwzorowanie w spektrum audio. Twoja kolekcja płyt pokaże ci się z najlepszej strony.

Phono Booster Akiko Audio to nowatorskie urządzenie, które redukuje poziom zakłóceń bez użycia komponentów elektrycznych i aktywnych filtrów zasilania.

Phono Booster składa się z dwóch przegród zawierających przemyślaną mieszankę naturalnych materiałów połączonych wewnętrznym okablowaniem. Wszystko stabilizowane jest specjalną czarną żywicą, która tłumi efekt mikrofonii. Obudowa wykonana jest z grubego aluminium, złącze znajduje się z tyłu obudowy.

Montaż:

Phono Booster można umieścić obok odtwarzacza lub na nim, bądź obok lub na wzmacniaczu phono. Elastyczny czarny kabel przyłączeniowy należy podłączyć do śruby uziemiającej na odtwarzaczu lub wzmacniaczu phono. Phono Booster nie używa elektryczności i jest całkowicie bezpieczny w użyciu.

Efekty działania to:

Bardzo wierne odwzorowanie dźwięku.

Phono Booster wspiera wzmacniacz phono i wznosi go na wyższy poziom jakości.

Znacząca poprawa odwzorowania wokali i instrumentów akustycznych.

Polepszenie przestrzeni i mikrodynamiki - bardziej żywe brzmienie.

Redukcja poziomu szumów sprawia, że słuchanie muzyki staje się większą przyjemnością. Eliminacja zmęczenia słuchającego.

Niski poziom zakłóceń pozwala usłyszeć drobne detale. Więcej emocji podczas słuchania płyt.

Specyfikacja:

Wymiary: 98 mm x 65 mm x 39 mm (długość x szerokość x wysokość).

Waga: 430 gramów.

Lutowanie srebrnym stopem lutowniczym.

Powlekane złotem złącze bananowe 4mm Hirschmann.

W zestawie kabel przyłączeniowy 60 cm z wtykiem widełkowym 4mm powlekanym złotem. Inne złącza (RCA, XLR) dostępne na zamówienie.

Phono Booster Akiko Audio jest wykonany ręcznie.

W zestawie nóżki z miękkiej gumy 4 szt.

Gwarancja producenta - 10 lat.

Satysfakcja gwarantowana lub zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni.

SPECYFIKACJA:

Szerokość: 215 mm.

Długość: 311 mm.

Wysokość: 100 mm bez podstawek (112 mm z podstawkami)

Waga: 6,3 kg.

Kondycjoner Corelli nie zawiera żadnych podzespołów elektrycznych ani aktywnych filtrów mocy.

Brak wbudowanych włączników, wyświetlaczy i lampek LED - eliminacja dodatkowego oporu i niepotrzebnego zanieczyszczenia mocy.

Rekomendowany kabel zasilający - Akiko Audio Powercord HQ o długości 1,50 m.

Aluminiowy panel przedni o grubości 8 mm poddany obróbce energetycznej.

Kondycjoner mocy Akiko Audio Corelli jest wykonany ręcznie.

Do lutowania wykorzystano srebrne lutowie WBT-0800.

Odpowiedni dla urządzeń o parametrach 90-250 Volt, 50-60 Hz. 

Wbudowane gniazdo Furutech IEC z uchwytem bezpiecznikowym.

Zestaw zawiera bezpiecznik Audio Grade HIFi-Tuning ze srebrnym przewodem oraz 4 plastikowe podstawki. Dla uzyskania jeszcze lepszego efektu polecamy trzy podstawki Aktyna NEO 432.

30-dniowa gwarancja zwrotu w przypadku nie spełnienia oczekiwań klienta. 

Kondycjoner mocy Akiko Audio Corelli

W ostatnich latach nasza firma nabrała znacznego doświadczenia w tuningowaniu źródeł mocy i eliminowaniu szumów na wszystkich etapach generowania dźwięku. Doświadczenie to zaowocowało opracowaniem jedynego w swoim rodzaju kondycjonera mocy Akiko Audio Corelli.

Ten pionierski referencyjny kondycjoner mocy dostarcza zasilanie do zestawu grającego w sposób niepowtarzalny - bez wykorzystywania podzespołów elektrycznych i aktywnych filtrów mocy. Ogranicza szumy nie powodując jednocześnie negatywnych skutków ubocznych, takich jak zmniejszenie dynamiki czy zaburzenie naturalnej jakości.

Podzespoły kondycjonera Corelli wykonane są z tkaniny węglowej przystosowanej do potrzeb urządzenia. Przewód zerowy, faza i uziemienie poddane są oddzielnej obróbce. Zastosowaliśmy również specjalny czwarty komponent odpowiedzialny za harmonizację wewnętrznego pola promieniowania wysokiej częstotliwości. Urządzenie jest dodatkowo stabilizowane czarną żywicą, która tłumi niepożądany efekt mikrofonii.

Skuteczność działania naszego kondycjonera została potwierdzona pomiarami technicznymi. Redukcja szumów wysokiej częstotliwości sprawia, że muzyka zyskuje znacznie przyjemniejszy odbiór w spektrum audio.

Zastosowanie kondycjonera Corelli wpływa na:

Wierną i neutralną reprodukcję dźwięku.

Lepsze taktowanie. 

Bardziej naturalne i czyste wrażenia muzyczne.

Znaczną poprawę odwzorowania wokalu i instrumentów akustycznych. 

Ograniczenie szumów wysokiej częstotliwości sprawia, że muzyka jest tak miła dla ucha jak nigdy wcześniej, a słuchać jej można bez końca.

Niski poziom szumu uwypukla drobne detale, które dodają muzyce głębi i emocji. 

Montaż:

Podłączenie do listwy zasilającej lub gniazda zasilającego.

KONDYCJONER UZIEMIENIA CASTELLO AKIKO AUDIO

Na przestrzeni ostatnich lat zgromadziliśmy bogate doświadczenie w redukowaniu zakłóceń powstających w procesie odwzorowania dźwięku. Zakłócenia to niepożądany sygnał w procesie odwzorowania dźwięku, mający negatywny wpływ na wszystkie urządzenia składowe systemu audio/video. Rola uziemienia w procesie zasilania jest bardziej złożona niż się powszechnie uważa. Często jest ono postrzegane wyłącznie w kategoriach bezpieczeństwa, a co za tym idzie, lekceważone. Jednak uziemienie ma również wpływ na urządzenia audio/video. Potencjał wszystkich podłączonych urządzeń jest różny, a wpływa na niego opór kabli i złączek. Podobnie uziemienie samo w sobie ma zmienne poziomy energetyczne. Zauważyliśmy, że poprawne podłączenie uziemienia może mieć znaczący wpływ na jakość dźwięku i obrazu.

Kondycjoner uziemienia Castello jest odrębnym, kompaktowym urządzeniem, więc nie wpływają na niego inne domowe urządzenia elektryczne. Jest pasywny i stanowi zerowy punkt odniesienia dla twojego systemu. Prąd powierzchniowy wysokiej częstotliwości dąży do niskiego punktu energetycznego, więc kondycjoner będzie stanowił dla niego uziemienie.

Ten nowatorski referencyjny kondycjoner uziemienia nie wykorzystuje żadnych komponentów elektrycznych i stanowi dla twojego zestawu doskonale czyste uziemienie. Redukuje szumy bez żadnych efektów ubocznych. Efekt jest słyszalny od razu.

Kondycjoner uziemienia Castello zawiera trzy przegrody, które są od siebie oddzielone, a jednocześnie współdziałają, bo zamknięte są we wspólnej aluminiowej obudowie. Komponenty stabilizuje specjalna czarna żywica. Kondycjoner uziemienia ma trzy złączki, a do zestawu dołączone są trzy kable uziemiające. Kondycjoner dobrze współpracuje zwłaszcza ze źródłami cyfrowymi, przedwzmacniaczami, urządzeniami komputerowymi, DAC-ami i high-endowymi ekranami LED. Jest to system modułowy - jeśli potrzebujesz większej ilości podłączeń, możesz dodać kolejne kondycjonery.

Pomiary dowodzą skuteczności naszych produktów. Dzięki redukcji szumów wysokiej częstotliwości możesz cieszyć się przyjemnym doświadczeniem muzycznym. Kondycjoner uziemienia Castello dobrze sprawdza się w zestawie z innymi produktami tuningującymi Akiko Audio oraz wzmacnia działanie kondycjonera zasilania Corelli.

Efekty działania to:

Wierne, nienarzucające się i neutralne odwzorowanie dźwięku.
Poprawa dynamiki i przestrzeni.
Bardziej naturalne i czyste doświadczenie muzyczne.
Poprawa jakości dźwięku i obrazu w systemach video.
Znacząco lepsze odwzorowanie dźwięku i instrumentów akustycznych.
Zredukowane szumy wysokich częstotliwości - eliminacja zmęczenia słuchającego.
Niski poziom zakłóceń pozwala usłyszeć drobne detale i zanurzyć się głębiej w nagranie, a co za tym idzie, doświadczyć więcej emocji.

Montaż:

Za sprzętem audio-video, na nim lub na podłodze. Lokalizacja nie jest tu najważniejsza.

Specyfikacja:

Szerokość: 160 mm
Długość: 160 mm
Wysokość: 110 mm
Waga: 4,5 kg
Powlekane złotem złącza bananowe 4mm Hirschmann.
W zestawie kable RCA 3x1,5 m lub z końcówkami: XLR męski lub żeński, wtyki widełkowe 4mm, 6/8mm.
Rodzaj końcówek prosimy podać przy składaniu zamówienia. Inne złącza dostępne na zamówienie.
Kondycjoner uziemienia Castello Akiko Audio jest wykonany ręcznie.
Lutowanie srebrnym stopem lutowniczym.
30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy jeśli produkt nie spełni twoich oczekiwań.
Gwarancja producenta - 10 lat.

KABEL ZASILAJĄCY HQ POWER CABLE

Dobre zasilanie jest niezwykle ważne. Kabel HQ Akiko Audio gwarantuje doskonałą jakość w przystępnej cenie.

Kabel składa się z czterech miedzianych przewodników dobrze zaizolowanych za pomocą polietylenu (XLPE), którego doskonałe właściwości izolujące są dużo lepsze niż na przykład powszechnie stosowanego PCV.

Kabel HQ jest podwójnie otulony folią aluminiową i miedzianym oplotem.

Dla uniknięcia zakłóceń EMI i RFI stosujemy symetryczne, podwójne uziemienie.

Wszystko to sprawia, że nasz kabel jest wyjątkowy!

Jest to kabel, który znacząco podnosi jakość dostarczanej energii, a co za tym idzie, poprawia jakość reprodukcji muzycznej.



KABEL ZASILAJĄCY AKIKO AUDIO HQ DOSTĘPNY JEST W TRZECH MODELACH:

z miedzianymi złączami Akiko Audio: ciepłe brzmienie, dużo detali i dobra dynamika

ze złotymi złączami Akiko Audio: neutralne, lekko ciepłe brzmienie, doskonałe odwzorowanie detali i dynamika

z rodowymi złączami Akiko Audio: neutralne brzmienie, doskonałe odwzorowanie detali i dynamika



Kable HQ są składane i wykańczane w naszym warsztacie, w związku z czym możemy dostarczyć kabel dowolnej długości. Wystarczy skontaktować się z nami lub z naszym dystrybutorem.

SPECYFIKACJA:

Standardowa długość: 1,5 m. Inne długości dostępne na zamówienie.

Wyprodukowano w UE

Średnica kabla 12,2 mm (0,48”)

Kabel HQ składa się z 4x2,5 mm przewodów z miedzi beztlenowej, każdy złożony z 39 drutów płaskich.

Izolacja z polietylenu usieciowanego (XLPE) o doskonałej rezystywności

W otulinie z folii i miedzianego oplotu

Czarna powłoka

Nie zawiera halogenu i PCV

W zestawie: dwa obrabiane kriogenicznie złącza Akiko Audio Audio Grade

 

AKIKO Audio

PRZYCZEP SIĘ DO NICH!

Przez wszystkie lata naszej nieokiełznanej audiofilii i recenzowania sprzętu hi-fi, napotykaliśmy wiele dziwnych akcesoriów i ulepszeń, których ceny wahały się od przystępnych do nieprzyzwoicie wysokich. Niektóre z tych gadżetów faktycznie zmieniają coś w brzmieniu. Podkładki na przykład dostrajają umieszczone na nich komponenty zestawu audio poprzez wygłuszanie określonych punktów obudowy, co skutkuje przesunięciem rezonansów. A co z kompleksową izolacją od niekorzystnego wpływu otoczenia? W większości przypadków, podkładki były bardzo dalekie od osiągnięcia tego celu. Dało się jednak słyszeć różnicę w ogólnym brzmieniu. Inne mechaniczne akcesoria, jak na przykład tłumiki i dociski do gramofonów lub odtwarzaczy CD, poza tłumieniem wibracji często tłumią również dźwięk i skutecznie go spłaszczają.

Kolejne pole zastosowania akcesoriów potencjalnie polepszających jakość dźwięku leży po stronie zasilania sprzętu - mamy tu więc regeneratory mocy, wszelkiego rodzaju filtry oraz, nie dające o sobie zapomnieć, audiofilskie powlekane złotem bezpieczniki z ultra czystymi cieniutkimi drucikami wewnątrz. Dalej mamy też kable i pełną gamę wszelakich eliksirów, skwalen z tłuszczu wątroby rekina i inne dziwactwa. Wraz z nadejściem ery telefonów komórkowych i urządzeń wysokich częstotliwości typu DAC, niestrudzeni poszukiwacze udoskonaleń zyskali nowego konika w postaci sił elektromagnetycznych i ich potencjalnie negatywnego wpływu na dźwięk. Jednak najbardziej pożądane ulepszenia to te, w których pojawia się element ezoteryki. Pseudonauka ma tu pole do popisu: rządzą wszelkie „nano” i „kwanty”, przy pomocy których formułuje się błyskotliwe teorie na temat wewnętrznego działania gadżetu i jego nieopisanych korzyści, które kupujący odkryje jak tylko pozbędzie się swoich ciężko zarobionych pieniędzy.

W tym miejscu możemy z dumą nadmienić, że w swoim arsenale również mamy całkiem sporo wyżej wspomnianych ulepszaczy. Niektórych faktycznie używamy, jak choćby oryginalne rezonatory ASI (a nie ich ordynarne klony). Bez nich nie sposób ani słuchać muzyki, ani spać spokojnie, ani czuć się dobrze. Pozostałe nabyte przez nas akcesoria skończyły żywot podobnie jak inne zakupy dokonane pod wpływem impulsu. Czyli pod łóżkiem. Wynalazek, który na pierwszy rzut oka wydawał się przesiąknięty pseudonauką, a okazał się skuteczny, to kamień Shakti Stone. Ten, opatentowany przez Bena Piazzę, czarny gadżet naprawdę działa (czego Urząd Patentowy akurat nie odnotowuje), zwłaszcza jeśli chodzi o hamowanie promieniowania wysokiej częstotliwości emitowanego przez urządzenia typu DAC. Efekt nie jest jednak ani spektakularny, ani potężny. Przyczynia się zaledwie do wyciszenia tła, z którego wyłania się muzyka.

Kiedy skontaktowali się z nami Marc i Sander Van Berlo, ojciec i syn z holenderskiej firmy Akiko Audio, byliśmy równie ciekawi co sceptyczni. A to dlatego, że poprosili nas o zrecenzowanie swojej nowej pałeczki do strojenia. Szybka wizyta na ich stronie internetowej utwierdziła nas w przekonaniu, że nasza sceptyczna natura uruchomiła się w odpowiednim momencie. Cytujemy: "Pałeczka do strojenia Akiko Audio powstała w oparciu o całkowicie nową technologię i jest absolutnym ewenementem na rynku akcesoriów high-end. Jest efektem zastosowania i pogłębiania wiedzy na temat nowych technik w zakresie wzorów krystalicznych oraz paramagnetycznych i piezoelektrycznych właściwości naturalnych surowców. Wszystko to pod postacią stylowej pałeczki z włókna węglowego - nowoczesnego materiału, który dodatkowo polepsza właściwości tych surowców. Mieszanka, z której składa się pałeczka, stabilizowana jest czarną żywicą, która jednocześnie tłumi efekt mikrofonii. Jest to ważny czynnik spokojnej i przyjemnej reprodukcji muzycznej. Ponadto, pałeczka pokryta jest poddaną obróbce energetycznej metalową folią, która sprawia, że działa ona na poziomie submolekularnym. Pałeczkę Akiko Audio Tuning Stick można porównać do produktów WA Quantum również dostępnych w naszym sklepie internetowym. Jej cena jest niezwykle atrakcyjna, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie jej właściwości. Co więcej, każda pałeczka Tuning Stick jest zaprojektowana i ręcznie wykonana w naszej pracowni w Maastricht. Nie ma mowy o importowanych półproduktach. Produkcja ręczna prosto z Holandii!".

Z tego nieco mętnego tekstu wywnioskowaliśmy, że pałeczka to coś w rodzaju kamienia Shakti Stone z zanurzonymi wewnątrz kryształami, magnesami i węglem. (Jerry Ramsey z Audio Magic przez wiele lat badał w swoich filtrach kabli właściwości tłumiące zakłócenia EMI pewnych kryształów i kamieni półszlachetnych. Podobnie Holger Stein ze Stein Music i jego czarne pudełka dostrajające pomieszczenia oraz Caelin Gabriel z Shunyata ze swoim "gwiezdnym pyłem" - przyp. red.). Naenergetyzowana metalowa folia nasunęła nam na myśl co najmniej kontrowersyjną postać Franza Gabriela i zastępy jego naśladowców, jak na przykład Memon, Creaktiv i, po części, Peter Belt. W skrócie - mieliśmy do czynienia ze stabilizatorem elektromagnetycznym. Pomyśleliśmy, że przeprowadzenie małego testu nie zaszkodzi, zwłaszcza, że urządzenie łatwo zamontować i zdjąć. Zgodziliśmy się więc zrecenzować urządzenie i trzy dni później otrzymaliśmy do testowania trzy warianty pałeczki.

Dwie pałeczki uniwersalne plus jedna AC i jedna RCA zjawiły się w solidnym pudełku, zabezpieczone wełną drzewną. Wszystkie mają 150 mm długości i 22 mm średnicy. Wersja AC wyposażona jest we wtyczkę typu Schuko, która połączona jest z pałeczką tylko bolcem uziemiającym. Podobnie wersja RCA podłączona jest tylko to złącza uziemiającego. Nie jest jasne jak te uziemienia zakończone są wewnątrz pałeczki. Z pałeczki uniwersalnej nie jest wyprowadzony żaden kabel, tylko dwa długie paski rzepu. Producent rekomenduje, aby pałeczkę AC podłączyć do gniazda w pobliżu sprzętu audio, na przykład do wolnego gniazda na rozgałęźniku. (Wygląda na to, że koncepcja pałeczki zakłada dostęp do uziemienia sygnału i prądu poprzez bolec uziemiający złącze aby "odprowadzić" lub w inny sposób wpłynąć na zakłócenia systemu. Nie wyjaśnia to jednak zasady funkcjonowania wersji uniwersalnej, która działa poprzez samo zbliżenie - przyp. red.).

AKIKO Audio

Pałeczkę AC można dodatkowo zainstalować w pobliżu głównego kabla zasilającego w mieszkaniu, na przykład przy głównym liczniku. Dla wersji RCA rekomendowane jest podłączenie do jednego z nieużywanych wejść przedwzmacniacza. Pałeczka uniwersalna z kolei, jak sama nazwa wskazuje, może zostać użyta w jakimkolwiek miejscu na kablu lub za sprzętem audio. Nasz zestaw odsłuchowy to analogowy, lampowy system audio oraz kolumny tubowe Pnoe greckiego producenta Arcadian Audio z głośnikami AER. Płytę odtwarza gramofon Blackbird Chris'a Feickert'a z wkładką Zu Denon DL-103, połączony z przedwzmacniaczem phono Reference One firmy Trafomatic Audio oraz ich wzmacniaczem mono Kaivalya. Za brzmienie niskich częstotliwości odpowiada subwoofer Submission firmy Zu Audio.

Pałeczkę AC można dodatkowo zainstalować w pobliżu głównego kabla zasilającego w mieszkaniu, na przykład przy głównym liczniku. Dla wersji RCA rekomendowane jest podłączenie do jednego z nieużywanych wejść przedwzmacniacza. Pałeczka uniwersalna z kolei, jak sama nazwa wskazuje, może zostać użyta w jakimkolwiek miejscu na kablu lub za sprzętem audio. Nasz zestaw odsłuchowy to analogowy, lampowy system audio oraz kolumny tubowe Pnoe greckiego producenta Arcadian Audio z głośnikami AER. Płytę odtwarza gramofon Blackbird Chris'a Feickert'a z wkładką Zu Denon DL-103, połączony z przedwzmacniaczem phono Reference One firmy Trafomatic Audio oraz ich wzmacniaczem mono Kaivalya. Za brzmienie niskich częstotliwości odpowiada subwoofer Submission firmy Zu Audio.

Byliśmy całkiem zadowoleni z ulepszeń, jakich Filip Keller dokonał na naszych nowych głośnikach szerokopasmowych MD 3B. Wzrosła ich czułość, a oba krańce spektrum częstotliwości zostały rozwinięte poprzez znaczną redukcję wewnętrznej interferencji. Nawet przy małej głośności słychać było pełne spektrum i siłę uderzenia, więc z satysfakcją odtwarzaliśmy jedną płytę za drugą. Miałem wielką frajdę odsłuchując albumy, które przez lata pojawiały się na mojej ścieżce życia, ale jednocześnie uświadomiłem sobie, że mój gust muzyczny przeszedł nieodwracalną transformację.

Kiedy zjawiły się pałeczki do strojenia, nie byliśmy do nich zbyt ochoczo nastawieni. Odkładaliśmy instalację na później, nie mogąc się zdecydować, który album wypróbować najpierw. Może ten, może tamten, a może jednak nie. Zawsze znajdowaliśmy jakąś wymówkę. Może innym razem, może przy innej płycie. Gra na zwłokę. W rzeczywistości, patrząc na pałeczki, nie spodziewaliśmy się po nich zbyt wiele. Może zadziałają, może nie, a w najlepszym wypadku efekt i tak nie będzie powalający. Nuda. Jakże się myliliśmy! Mówiąc młodzieżowym slangiem: szacunek! Tak naprawdę, po podłączeniu pałeczki powiedzieliśmy tylko: "o cholera!". Gramofon odtwarzał właśnie cudowną płytę „Hold On Tight” jednego z najlepszych holenderskich zespołów, De Dijk. Płyta została nagrana we współpracy z legendarnym Solomonem Burke. Burke śpiewa przetłumaczone na angielski utwory przy akompaniamencie organów Hammonda B3, gitary, basu, perkusji i sekcji dętej. Według nas jest to najlepsze wydawnictwo R'n'B ostatnich lat (2010). 

Samo tylko podłączenie stugramowej pałeczki AC rozszerzyło wirtualną scenę dźwiękową, poszczególne instrumenty jeszcze bardziej się wyodrębniły, a sam Burke pchnął swoje krzesło w przód. Kiedy odłączyliśmy to przeklęte urządzenie, scena skurczyła się do poprzednich rozmiarów, mieszcząc się pomiędzy tubami. Czy naprawdę słuch nas nie mylił? Czy ten towar naprawdę tak działał? Może powinniśmy go w takim razie raczej zapalić? Po ponownym podłączeniu, scena znów uległa przeobrażeniu i załamała się kiedy pałeczkę odłączyliśmy.

Trwając w stanie zdziwienia, do pałeczki AC dołączyliśmy wersję RCA. Tym razem nie było żadnych słyszalnych zmian. Jednak po usunięciu dominującej, jak się okazuje, pałeczki AC, sama wersja RCA dawała podobny efekt, jednak na nieco mniejszą skalę. W końcu postanowiliśmy wypróbować pełen zestaw, dołączając pałeczkę uniwersalną. Ponieważ nasze terminale głośnikowe Eichmann nie tolerują żadnego ciężaru (wyrywają się - zgadnijcie skąd to wiemy), postanowiliśmy zamocować pałeczkę uniwersalną na kablu głośnikowym po stronie wzmacniacza. Kabel głośnikowy leży w bliskim sąsiedztwie interconnecta, połączyliśmy więc oba rzepem mocującym pałeczkę uniwersalną.

AKIKO Audio

Włączyliśmy kolejny utwór z płyty Burke'a i przeżyliśmy prawdziwy szok. Jak to, do licha, możliwe? Użycie wysoce osłoniętych kabli, takich jak koncentryczny Crystal Cable z powłokami Kapton i Peek, czy interconnect Nanotec pokryty solidną miedzianą folią powinno, z racjonalnego punktu widzenia, wykluczyć jakikolwiek wpływ pałeczki, a już na pewno nie w takim stopniu, jak tego doświadczyliśmy. Głos Burke'a odzwierciedla jego solidną posturę, jest też nieco nosowy. A przynajmniej taki był, dopóki na scenę nie wkroczyła pałeczka uniwersalna. W tym momencie wydało nam się, że Burke wydmuchał lub zakroplił czymś nos. Jego głos otworzył się od góry do dołu i wstecz. To samo stało się z zespołem. Dźwięk wyczyścił się, nie pojawiły się jednak ostre dźwięki "s", a brzmienie wydobywające się z głośników zyskało dodatkową wewnętrzną spójność. Wcześniej muzyka była świetną reprodukcją. Z użyciem pałeczki AC i uniwersalnej, poczuliśmy się jak jej część. 

Brzmi strasznie? Trochę tak. Po tym jak muzyka zyskała nowy wymiar, zaczęliśmy słyszeć drobne tyknięcia i kliknięcia pochodzące z powierzchni płyty winylowej, które przypomniały nam, że cały czas mamy do czynienia z reprodukcją. Przed montażem pałeczki uniwersalnej dźwięki te nie były słyszalne. Niezbędne okazało się użycie naszego zestawu do czyszczenia płyt Clear Audio. Kolejne płyty, które, po podłączeniu pałeczek, wbiły nas w fotele, to „This Note's For You” Neila Younga & the Bluenotes oraz drugi album Andreasa Vollenweidera „Behind the Gardens...”. O ile płyty Younga proszą się o głośny odsłuch, Vollenweidera można grać ciszej. Choć te dwie płyty tak różnią się od siebie, obie w pełni odkryły nieznane dotąd możliwości naszego systemu audio. Już wcześniej był to bardzo dobry system, ale teraz wzniósł się na jeszcze wyższy poziom. A wszystko to dzięki trzem niewielkim pałeczkom.

Żeby się zbytnio nie ekscytować, postanowiliśmy zostawić wszystko tak jak było i przespać się z tematem, a przed snem pooglądać telewizję. Nasz aktualny setup telewizyjny wykorzystuje wzmacniacz zintegrowany/DAC Devialet D-Premier oraz tuby Avantgarde Duo Omega. Obejrzeliśmy wiadomości (niezbyt pokrzepiające) i wtedy przypomnieliśmy sobie o czwartej pałeczce do strojenia, innym wariancie RCA. Co by się stało, gdyby podłączyć ją do Devialeta? Nie ma raczej co liczyć na poprawę newsów informacyjnych, ale na poprawę dźwięku, owszem. Pałeczka RCA zmieniła dźwięk w taki sam sposób, jak pałeczki AC i RCA wcześniej wpłynęły na brzmienie systemu analogowego. Dynamika i transparentność Devialeta pozostały nietknięte, ale po raz kolejny pojawiła się dodatkowa przestrzeń pomiędzy i za głośnikami.

Dokładny sposób działania pałeczek do strojenia pozostaje niejasny. Wydaje się, że mają coś wspólnego z kamieniami Shakti Stones i uziemiaczem Acoustic Revive RCG-24. Różnica polega na tym, że poprawa brzmienia, jaką wnoszą pałeczki nie jest subtelna. Jest ogromna! Nasz z trudem wypracowany cynizm w stosunku do głośno reklamowanych, ale cicho słyszalnych gadżetów musieliśmy, póki co, schować do kieszeni. Jak dobrze, że zgodziliśmy się przetestować te urządzenia!

PS. W mailach, które wymieniliśmy z Ronem Kempem z Kemp Elektroniks, który jest również dystrybutorem Akiko, wspomniał on, że instalacja pałeczek Akiko nie zmieniła brzmienia jego systemu audio. Jego zestaw wyposażony jest już jednak w gadżety WA Quantum i Creative oraz 18 metrowy pręt uziemiający dedykowany specjalnie pod ten zestaw. Biorąc pod uwagę, że takie akcesoria są dość nietypowe, nadal uważamy, że pałeczki doskonale sprawdzają się w bardziej konwencjonalnych systemach. Poza tym, Akiko Audio oferuje "elastyczną 14-dniową politykę zwrotu" aby zagwarantować satysfakcję klienta, co może świadczyć, że firma jest przekonana o skuteczności produktu nawet w uziemionych systemach.

AKIKO Audio

CHIP TUNINGUJĄCY DO SKRZYNKI Z BEZPIECZNIKAMI AKIKO AUDIO

W Akiko Audio zawsze mierzymy wysoko. Dążymy do naturalnego brzmienia - chcemy, aby realistyczne i nienarzucające się odwzorowanie dźwięku przenosiło na słuchacza emocje charakterystyczne dla danego wykonania.

Opracowane niedawno chipy tuningujące powstały z myślą o harmonizowaniu przepływającego prądu w miejscach jeszcze do niedawna niedostępnych dla naszych innych produktów tuningujących. W miejscu montażu chip w sposób ciągły dostarcza harmonizującą energię, która poprawia transmisję sygnału.

Chip tuningujący ma postać samoprzylepnej metalowej folii przenoszącej informacje, z czarnym wykończeniem i wysokiej jakości holograficznym nadrukiem. Montaż chipa jest prosty i szybki.

Chipy tuningujące, w zależności od miejsca zastosowania, mają różne rozmiary i kształty.

Wystarczy kilka chipów Akiko Audio aby twój system audio/video wzniósł się na wyższy poziom jakości. Spodziewaj się łagodniejszego odwzorowania dźwięku, zwiększonej percepcji poszczególnych instrumentów i wokali, bogatszego tonu barw oraz bardziej naturalnego dźwięku pozbawionego ostrości. Im więcej chipów tym mocniejszy efekt.

Chipy tuningujące Akiko Audio to owoc wiedzy i doświadczenia, jakie zyskiwaliśmy przez lata pracy nad naszymi innymi produktami tuningującymi. Samodzielnie opracowaliśmy całość procesu energetycznego.

Chip tuningujący Akiko Audio to wyraźnie zauważalna różnica za przystępną cenę!

Chip tuningujący do skrzynki z bezpiecznikami

Ten duży chip należy umieścić na skrzynce z bezpiecznikami, najlepiej w obrębie bezpieczników odpowiadających za sprzęt audio/video. Efekt harmonizowania widoczny jest dla całego domowego zasilania w energię elektryczną.

Wymiary: (długość x szerokość) 80mm x 40mm.

Chipy tuningujące Akiko Audio mają nieograniczoną żywotność.

Satysfakcja gwarantowana lub zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni.

CHIP TUNINGUJĄCY DO KABLI AKIKO AUDIO

W Akiko Audio zawsze mierzymy wysoko. Dążymy do naturalnego brzmienia - chcemy, aby realistyczne i nienarzucające się odwzorowanie dźwięku przenosiło na słuchacza emocje charakterystyczne dla danego wykonania.

Opracowane niedawno chipy tuningujące powstały z myślą o harmonizowaniu przepływającego prądu w miejscach jeszcze do niedawna niedostępnych dla naszych innych produktów tuningujących. W miejscu montażu chip w sposób ciągły dostarcza harmonizującą energię, która poprawia transmisję sygnału.

Chip tuningujący ma postać samoprzylepnej metalowej folii przenoszącej informacje, z czarnym wykończeniem i wysokiej jakości holograficznym nadrukiem. Montaż chipa jest prosty i szybki.

Chipy tuningujące, w zależności od miejsca zastosowania, mają różne rozmiary i kształty.

Wystarczy kilka chipów Akiko Audio aby twój system audio/video wzniósł się na wyższy poziom jakości. Spodziewaj się łagodniejszego odwzorowania dźwięku, zwiększonej percepcji poszczególnych instrumentów i wokali, bogatszego tonu barw oraz bardziej naturalnego dźwięku pozbawionego ostrości. Im więcej chipów tym mocniejszy efekt.

Chipy tuningujące Akiko Audio to owoc wiedzy i doświadczenia, jakie zyskiwaliśmy przez lata pracy nad naszymi innymi produktami tuningującymi. Samodzielnie opracowaliśmy całość procesu energetycznego.

Chip tuningujący Akiko Audio to wyraźnie zauważalna różnica za przystępną cenę!

Chip tuningujący do kabli

Chip przeznaczony do kabli zasilających i interkonektów. Najlepiej zastosować na złączkach. Wystarczy jeden chip na kabel aby błyskawicznie uzyskać słyszalny efekt. Ten produkt jest wysoko oceniany przez naszych klientów.

Wymiary: (długość x szerokość) 50mm x 25mm.

Chipy tuningujące Akiko Audio mają nieograniczoną żywotność.

Satysfakcja gwarantowana lub zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni.

CHIP 3D TUNINGUJĄCY ZASILANIE AKIKO AUDIO

W Akiko Audio zawsze mierzymy wysoko. Dążymy do naturalnego brzmienia - chcemy, aby realistyczne i nienarzucające się odwzorowanie dźwięku przenosiło na słuchacza emocje charakterystyczne dla danego wykonania.

Opracowane niedawno chipy tuningujące powstały z myślą o harmonizowaniu przepływającego prądu w miejscach jeszcze do niedawna niedostępnych dla naszych innych produktów tuningujących. W miejscu montażu chip w sposób ciągły dostarcza harmonizującą energię, która poprawia transmisję sygnału.

Chipy tuningujące, w zależności od miejsca zastosowania, mają różne rozmiary i kształty.

Wystarczy kilka chipów Akiko Audio aby twój system audio/video wzniósł się na wyższy poziom jakości. Spodziewaj się łagodniejszego odwzorowania dźwięku, zwiększonej percepcji poszczególnych instrumentów i wokali, bogatszego tonu barw oraz bardziej naturalnego dźwięku pozbawionego ostrości. Im więcej chipów tym mocniejszy efekt.

Chipy tuningujące Akiko Audio to owoc wiedzy i doświadczenia, jakie zyskiwaliśmy przez lata pracy nad naszymi innymi produktami tuningującymi. Samodzielnie opracowaliśmy całość procesu energetycznego.

Chip tuningujący Akiko Audio to wyraźnie zauważalna różnica za przystępną cenę!

Chip 3D tuningujący zasilanie

Chip 3D tuningujący zasilanie wykonano z blaszki aluminiowej z wysokiej jakości grawerem. Daje potężny efekt i przeznaczony jest do montażu na obudowie listwy zasilającej, kondycjonera lub dystrybutora zasilania, a także na zasilaczach liniowych lub impulsowych przeznaczonych do twojego urządzenia. Do chipu 3D dołączona jest wygodna masa montażowa umożliwiająca odklejanie urządzenia i przenoszenie go w celu znalezienia optymalnego miejsca montażu. W docelowej lokalizacji należy przymocować chip za pomocą dołączonej cienkiej taśmy samoprzylepnej.

Wymiary: (długość x szerokość x wysokość) 30mm x 15mm x 2mm.

Chipy tuningujące Akiko Audio mają nieograniczoną żywotność.

Satysfakcja gwarantowana lub zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni.

AKIKO AUDIO DIY FUSE BOX - URZĄDZENIE DO SKRZYNKI Z BEZPIECZNIKAMI

Modyfikacja uziemienia na początkowym odcinku instalacji elektrycznej daje wymierne efekty. Prąd zasilający twój zestaw audio/video można uzdatnić za pomocą urządzenia przeznaczonego do montażu w skrzynce z bezpiecznikami. Podczas prac nad topowym modelem z tej serii - Black Box Harmonizer - zdecydowaliśmy się opracować również urządzenie, które mogłoby mieć zastosowanie ogólne.

Efekty słychać od razu!

Montaż:

Urządzenie należy umieścić obok skrzynki z bezpiecznikami. Do zestawu dołączono kabel przyłączeniowy 1m. Zalecane jest podłączenie żółto-zielonego kabla to tej samej szyny uziemiającej, do której podłączono kabel zasilający zestaw audio/video.

Dla własnego bezpieczeństwa, przed przystąpieniem do instalacji odłącz prąd. W razie trudności, skorzystaj z pomocy elektryka.

Jeśli jest taka możliwość, skróć kabel przyłączeniowy.

Zamocuj urządzenie jak najbliżej skrzynki z bezpiecznikami za pomocą zwykłych lub samogwintujących wkrętów.

Efekty działania to:

Zwiększona dynamika.

Rozświetlone wysokie tony.

Wyraźna poprawa odwzorowania dźwięku i instrumentów akustycznych.

Ze względu na redukcję szumów wysokiej częstotliwości słuchanie staje się bardziej przyjemne - nie może być mowy o zmęczeniu słuchacza.

Bardziej żywe dźwięki, wzmocnione odczucie słuchania muzyki na żywo.

Specyfikacja:

Wymiary: 71mm x 61mm x 30mm.
Waga: 240 gramów.
Materiał: Odporny na wstrząsy, antystatyczny ABS.
Kabel przyłączeniowy: Kabel uziemiający 2,5mm² o długości 1 m, w kolorze zielono-żółtym.

AKIKO AUDIO DIY POWER UNIT - URZĄDZENIE DO ZASILACZY

Podłączenie urządzenia DIY Power Unit do uziemienia skutecznie obniża szumy wysokich częstotliwości emitowane przez instalację elektryczną lub zasilacze. W odpowiedzi na duże zainteresowanie klientów, prezentujemy urządzenie do samodzielnego montażu, które można bezpiecznie wbudować w listwę zasilającą, dystrybutor zasilania lub zasilacz. Inspiracją był dla nas Harmonizer w kondycjonerze zasilania Corelli Akiko Audio. Montaż urządzenia jest prosty, a efekty cię zaskoczą.

Montaż:

Do zestawu dołączono kabel przyłączeniowy 1m. Montaż wewnątrz dystrybutora zasilania lub zasilacza. Kabel należy podłączyć do centralnego punktu uziemienia lub w innym miejscu gdzie jest dostęp do uziemienia, np. na punkcie uziemienia w układzie sieciowym.

Można również umieścić wewnątrz obudowy regeneratora prądu lub filtra napięcia. Obudowa urządzenia jest zaizolowana, więc po montażu urządzenie jest całkowicie bezpieczne.

Efekty działania to:

Zwiększona dynamika i energia w pokoju odsłuchowym.
Wyraźna poprawa odwzorowania dźwięku i instrumentów akustycznych.
Redukcja poziomu szumów sprawia, że słuchanie muzyki staje się większą przyjemnością - eliminacja zmęczenia słuchającego.
Muzyka brzmi bardziej żywo i czysto.
Nie zajmuje miejsca w gniazdku - podłączenie wewnątrz dystrybutora zasilania.

Specyfikacja:

Wymiary: 85mm x 50mm x 22mm.
Waga: 145 gramów.
Materiał: Odporny na wstrząsy, antystatyczny ABS.
Kabel przyłączeniowy: Kabel uziemiający 1,5mm² o długości 1 m, w kolorze zielono-żółtym.

KONDYCJONER UZIEMIENIA CASTELLO

Po naszych kablach oprócz prądu płynie cała masa zakłóceń. Żeby nie przedostawały się one do ścieżki sygnału w sprzęcie audio, powinien on być wyposażony w wysokiej jakości, odporny na zakłócenia zasilacz, w którym transformatory zasilania galwanicznie separują zanieczyszczoną sieć energetyczną od sprzętu. Zasilacze z górnej półki są jednak drogie i znacząco zwiększają koszt komponentów. Wielu producentów zadowala się więc sztampowymi zasilaczami, które przekształcają co prawda prąd zmienny w stały, ale nie filtrują już zakłóceń prądu zmiennego.

 

AKIKO Audio

W rozmowach z różnymi producentami padały argumenty, że „te rezydualne szumy z linii energetycznych są filtrowane przez głośniki.” Mają tu na myśli fakt, że niska efektywność większości głośników filtruje zakłócenia na zasadzie inercji mechanicznej, która wytłumia sygnał. Im większa inercja i im mniejszy sygnał, tym mniej detali przedostaje się na drugą stronę. Zatrzymane zostają tu również rezydualne szumy z linii energetycznej. I po problemie? Może i tak. Jeśli ty też tak uważasz, nie czytaj dalej.

Czym spowodowana jest ta inercja? Masą ruchomą głośnika oraz sprężynującymi ruchami resora i zawieszenia. Dotyczy to wszystkich głośników dynamicznych, nawet tych z podłączonymi tubami, które zwiększają ich czułość. W budowie głośników planarnych, elektrostatycznych lub magnetostatycznych, nie występuje tego typu maskowanie więc są bezlitosne w obnażaniu/przenoszeniu szumów.

Aby wspomóc w tej dziedzinie działanie zasilaczy, powstał ogromny rynek akcesoriów, których celem jest oczyszczanie wpływającego strumienia prądu zanim trafi on do naszego sprzętu. Można to osiągnąć w sposób aktywny lub pasywny. Rozwiązania aktywne to np. regeneratory prądu. Do pasywnych natomiast zaliczają się duże transformatory separacyjne, banki kondensatorów, kryształy, LEDy i kable zasilające z wbudowanym filtrem.

Redukcja szumów koncentruje się tu głównie na dwóch żyłach przewodu elektrycznego - przewodzie fazowym i neutralnym. Trzecia żyła - uziemienie, nie jest tu zazwyczaj używana. Uziemienie to uziemienie, czyż nie? Okazuje się, że nie tylko. Jest to też środek bezpieczeństwa mający na celu, w najgorszym wypadku, ochronę przed porażeniem prądem. Płaszczyzna uziemiająca ma własny, zmienny poziom energii. Okablowanie uziemień w urządzeniach ma bezpośredni wpływ na poziom energii w całym uziemieniu. System audio jest zatem pozbawiony stabilnego punktu zerowego, chyba że uziemienia wszystkich komponentów systemu są połączone w jednym punkcie, tzw. punkcie gwiazdowym, który z kolei ma połączenie z ziemią i stanowi wspólny punkt odniesienia dla wszystkich urządzeń. W takiej sytuacji wyrównany zostaje potencjał uziemienia ale złącze uziemienia nadal pozostaje zanieczyszczone. Aby temu zapobiec, potrzebne są dodatkowe działania.

Połączenie typu gwiazda, choć bardzo skuteczne, jest jednak dość inwazyjne. Na szczęście są inne, prostsze sposoby na wyrównanie poziomów uziemienia sprzętu przy jednoczesnym oczyszczeniu sygnału uziemienia. Z pomocą przychodzą tu urządzenia opracowane przez holenderską firmę Akiko Audio. Mieliśmy już okazję przekonać się o pozytywnym działaniu ich innych produktów, na przykład Phono Boostera, który oczyszcza uziemienie przedwzmacniacza gramofonowego. Efekt był faktycznie taki jak opisano w materiałach reklamowych - sygnał muzyczny był wyraźnie czystszy, z większą ilością mikro detali. Krótko po opracowaniu Phono Boostera, firma Akiko Audio rozpoczęła prace nad recenzowanym tu Castello. Jest to również kondycjoner uziemienia, ale o szerszym zastosowaniu. Tak jak wszystkie produkty Akiko, jest pasywny. Ma na celu stworzenie dla systemu punktu zerowego i oczyszczenie sygnału uziemienia niezależnie od zasilaczy. Ta czarna, jak na Akiko przystało, cegiełka, o wymiarach 16x16x11cm i wadze 4,5 kg, posiada z tyłu trzy zielono-żółte złącza na wtyki bananowe, małe wtyki widełkowe lub do bezpośredniego podłączenia kabla. Już po kolorze wtyków można poznać, że uziemienie jest tu sednem sprawy. Do Castello można połączyć maksymalnie trzy urządzenia za pomocą dołączonych powlekanych srebrem miedzianych kabli o długości 1,5 m. Każdy z nich może być zakończony wtykiem RCA, XLR męskim/żeńskim lub wtykiem widełkowym 4mm/6mm. Na potrzeby testów wybraliśmy dwa wtyki RCA i jeden męski XLR. Pozwoliło nam to eksperymentować na wiele różnych sposobów. Na życzenie można również zamówić kable z końcówkami USB i RJ45, co ułatwia podłączenie komputera i źródeł sieciowych.

Tak jak zalecił producent, po podłączeniu urządzenia wstrzymaliśmy się z próbami odsłuchowymi przez kilka tygodni. A potem przyszedł czas na zapoznanie Castello z systemem testowym zbudowanym wokół wzmacniaczy lampowych Trafomatic Pandora SV810-11 i przedwzmacniacza Lara w dwuczęściowej obudowie. Do tego kolumny Avantgarde Duo Omega wzmocnione subwooferami Zu Submission. W roli źródła wystąpił streamer SGM z HQPlayerem podającym dźwięk w systemie DSD 256 do przetwornika T+A DAC 8. Słuchaliśmy tego zestawu już dłuższy czas i mieliśmy dobre pojęcie o tym co potrafi. Kablem XLR podłączyliśmy przedwzmacniacz do środkowego wejścia na Castello. Pozostałe dwa kable wychodzące z kondycjonera uziemienia podłączyliśmy do nieużywanych gniazd RCA obu wzmacniaczy Pandora.

Efekt modyfikacji dał się słyszeć w mgnieniu oka. Jak już wspominaliśmy, im większa efektywność głośników, tym bardziej bezlitośnie przekazują szumy. Głośność ustawiliśmy na 109 dB. Zauważyliśmy wzrost gęstości brzmienia, tak jakby muzycy przysunęli się bliżej siebie. Tak przynajmniej w pierwszej chwili opisaliśmy słyszalny efekt. Po kilku minutach osłuchania się z tą nowością, musieliśmy przeformułować nasz wniosek. Nie chodziło o fizyczną bliskość. Muzycy, w tym wypadku zespół Christiny Pluhar L'Arpeggiata w operze „Orfeo Chaman”, znaleźli się mentalnie bliżej siebie - była między nimi większa spójność i jedność. To samo wrażenie większej spójności mieliśmy przy słuchaniu „The Stone Skipper” tria Shai Maestro i „Unifony” tria Minco Eggersman, Theodoor Borger i Mathias Eick. Była to reakcja na zmniejszenie szumów uziemienia. Niemal usłyszeliśmy mentalne połączenie pomiędzy muzykami - naprawdę grali wspólnie.

Jak to wyjaśnić? Każdy ze wzmacniaczy Pandora został podłączony do oddzielnego gniazda na rozgałęźniku, który z kolei był podłączony do gniazda w ścianie. Przedwzmacniacz Lara również został podłączony do jednego z rozgałęźników. Firma Trafomatic jest znana ze swoich doskonałych zasilaczy, jednak uziemienie pozostaje uziemieniem, bo wychodzi ze ściany. Sądzimy, że po podłączeniu Castello, uziemienia wszystkich trzech komponentów zostały zharmonizowane - wyrównały się.

W innej konfiguracji zastąpiliśmy Larę przedwzmacniaczem Music First Passive Magnetic. Dodanie Castello uruchomiło ten sam efekt. Przyszedł czas na dalsze eksperymenty. Na wyższym piętrze toru audio umieściliśmy źródło cyfrowe - streamer SGM i przetwornik T+A DAC8. Te z kolei zasilane były z innego rozgałęźnika, do którego prąd płynął kablem AudioMica Allbit Consequence z innego gniazdka w ścianie. Ten polski kabel ma wbudowany filtr, który działa też na żyłę uziemiającą. Streamer łączy się z naszą domową siecią przechodząc przez izolator LAN Pink Faun, który zapewnia separację galwaniczną również dla złącza uziemienia. Zbalansowany kabel łączy przetwornik z przedwzmacniaczem. Na czas testu wymieniliśmy polski kabel filtrujący na kabel Nanotec bez filtra. Jaki był efekt? Nie można zapominać, że filtrowanie na kablu ma miejsce zanim prąd dotrze do zasilacza urządzenia.

Po zresetowaniu streamera i przetwornika, bez kabla filtrującego, i bez Castello, przyszedł czas na odsłuch. Najpierw zagrał album „Sounds of Mirrors” Dhafera Youssefa, potem „In Deiner Nähe” trębacza Markus Stockhausena, na którym również występuje ten tunezyjski wokalista i mistrz lutni oud. Kiedy ponownie podłączyliśmy Castello, efekt był oczywisty. Ostatnia próba przesunęła Castello jeszcze wyżej w łańcuchu pokarmowym. Chcieliśmy, żeby działał na sam przetwornik. Jak można się domyślić, rezultat i tym razem był pozytywny.

Oczyszczenie sygnału uziemienia rzeczywiście robi słyszalną różnicę. Pasywna filtracja uziemienia współdzielonego przez poszczególne komponenty, a przynajmniej przez te najistotniejsze, daje bardziej spójne i naturalne brzmienie, które nie męczy słuchacza. Jeśli już musisz korzystać z sieci elektrycznej (a kto nie musi?), Castello od Akiko Audio może zdziałać wiele dobrego.

 

AKIKO Audio

KONDYCJONER UZIEMIENIA PHONO BOOSTER

Jaki byłby high-endowy świat audio bez tych wszystkich gadżetów i akcesoriów? Wielu stwierdziłoby, że dość nudny. Nie tylko ze względu na brak samych gadżetów, ale też licznych i nie tak znów subtelnych korzyści, z jakimi się one wiążą. W miarę rozwoju rynku high-endowych produktów audio, rośnie też rynek akcesoriów, które dla wielu audiofilów i miłośników muzyki stały się już nieodłącznym towarzyszem. W ostatnich latach pojawia się coraz więcej high-endowych produktów audio, które zostały zaprojektowane z myślą o uzupełnieniu urządzeń głównych. To trochę tak jak w środowisku miłośników motoryzacji. Im również zdarza się fanatycznie śledzić zmiany w osiągach samochodów w zależności od użytych akcesoriów, których jest multum. Okazuje się więc, że nie jesteśmy jedyną grupą społeczną zgłębiającą tajniki tuningu.

Akiko Audio to rodzinna spółka, którą w 2011 roku założyło dwóch Holendrów - ojciec i syn - Sander i Marc van Berloa. Chcieli połączyć miłość do muzyki odwzorowanej w wysokiej jakości z pasją do nieprzeciętnych produktów tuningujących. Dla swoich klientów stworzyli rozległą sieć dystrybucji w Europie, Azji, Ameryce, Australii i Kanadzie. „Akiko Audio to ekspert w dziedzinie tuningu. Wierzymy, że u podstawy każdego dobrego systemu audio leży odpowiedni sprzęt. Szanujemy wybory naszych klientów i dystrybutorów sprzętu, którzy poświęcili wiele zaangażowania, cierpliwości i pieniędzy aby stworzyć świetne systemy audio. Wierzymy również, że akcesoria i kable Akiko Audio przeniosą twoje wrażenia odsłuchowe na dużo wyższy poziom. Rozpoczęcie przygody z Akiko Audio to punkt zwrotny w życiu każdego audiofila. Zespół Akiko Audio to niewielka wyselekcjonowana grupa specjalistów z różnych dziedzin. Aby ulepszyć nasze produkty korzystamy też z pomocy zewnętrznych doradców. Dzięki tej współpracy nieustannie wprowadzamy do firmy innowacje techniczne. Spośród innych marek z całego świata wyróżnia nas zastosowanie materiałów wysokiej jakości i pionierska technologia. Wszystkie produkty Akiko Audio wytwarzane są w naszym nowoczesnym i doskonale wyposażonym warsztacie w Holandii. Przemyślany system dystrybucji pozwala na bardzo szybką dostawę zamówień.”

POZNAJ PHONO BOOSTER

„Specjalizujemy się w obniżaniu poziomu szumów na wszystkich etapach odwzorowania dźwięku. Wysoki poziom zakłóceń jest spowodowany zanieczyszczeniami prądu i promieniowaniem wysokiej częstotliwości. Sygnał elektryczny z odtwarzacza jest szczególnie podatny na te zakłócenia. Skoro świadomie wybrałeś analogowe odwzorowanie dźwięku, oczekujesz, że informacje z rowka płyty nie będą zanieczyszczone szumem wysokiej częstotliwości. Żebyś mógł cieszyć się naturalnym i czystym odwzorowaniem muzyki, opracowaliśmy Phono Booster, urządzenie, które efektywnie redukuje szumy wysokiej częstotliwości. Ich ograniczenie sprawia, że muzyka zyskuje bardzo przyjemne odwzorowanie w spektrum audio. Twoja kolekcja płyt pokaże ci się z najlepszej strony. Phono Booster Akiko Audio to nowatorskie urządzenie, które redukuje poziom zakłóceń bez użycia komponentów elektrycznych i aktywnych filtrów zasilania.” Nie sposób dotrzeć do zdjęć Phono Boostera Akiko Audio. Wszystkie jego sekrety skrywa specjalna czarna żywica. Ale to nie jedyna jej rola. Żywica tłumi także efekt mikrofonii. Phono Booster to urządzenie pasywne, którego skuteczność zapewnia odpowiednie połączenie naturalnych materiałów. Obudowa jest wykonana z grubego aluminium, a złącze znajduje się z tyłu obudowy. Phono Booster można umieścić w pobliżu gramofonu (ramienia) bądź obok/na wzmacniaczu phono. Podłącza się go do uziemienia gramofonu lub do złącza przedwzmacniacza phono. Phono Booster to urządzenie całkowicie pasywne, a więc całkowicie bezpieczne w użytkowaniu.

MUZYKA

Ze wszystkich rodzajów sygnału, to właśnie sygnał phono jest najdelikatniejszy - nawet najmniejszy szczegół może go zakłócać. Ocena przebiega tu więc inaczej niż w przypadku innych odtwarzaczy.

Zwłaszcza przy testach akcesoriów zaleca się odsłuchiwanie utworów, które dobrze znamy. Ale efekt Phono Boostera od Akiko był tak oczywisty, że nie było konieczności ograniczania się do zwyczajowego repertuaru.

Płyta „Nomads Indians Saints” duetu Indigo Girls to jeden z moich ulubionych albumów. Album został zmasterowany dość jasno, a Phono Booster, co ciekawe, wydobył z niego dodatkową przejrzystość bez wrażenia szorstkości brzmienia. W podobny sposób nowe walory soniczne zyskał album Charliego Haydena i Pata Metheny'ego „Beyond The Missouri Sky (Short Stories)”, Universal Music Korea. Utrzymując preferowane przez Charliego ciepłe brzmienie, Phono Booster dodał wyraźnie zauważalny efekt lupy - uwidocznił wiele detali.

Jeszcze lepiej dało się to zauważyć u Johna Scofielda na „Country for Old Me”, gdzie została uwypuklona złożona harmonika i zachodzące na siebie dźwięki. Zwiększone poczucie przestrzenności powiązane z lepszym fokusem dało efekt większej wiarygodności. To dużo więcej niż można by się spodziewać po tego typu urządzeniu. Nie da się powiedzieć, że Phono Booster Akiko Audio wniósł jedynie subtelne zmiany w brzmieniu. Słuchając szerokiej gamy płyt, czułem się jakbym zdejmował kolejne warstwy masek, pod którymi muzyka płynęła lepiej i czyściej, a jej wykonanie było żywsze.

WNIOSKI

Ocena akcesoriów audio może być zarówno skomplikowana jak i bardzo prosta. Części z nich łatwo wydać pozytywną lub negatywną opinię na podstawie szybkiego testu porównawczego. Wpływ innych jest bardziej subtelny i wymaga nieco innego podejścia. W takim wypadku najlepiej podłączyć urządzenie na dłużej a następnie wrócić do oryginalnego zestawu bez dodatków. Ludzka percepcja to złożona materia, jesteśmy jednak wysoce wrażliwi na nawet najmniejsze zmiany. Czasem aby zarejestrować różnicę, mózg musi przystosować się do nowych warunków lub wrócić do warunków sprzed zmiany. Faktem jest, że pod koniec intensywnego dnia dla naszego zmęczonego umysłu brzmienie systemu audio może wydawać się kruche, ostre i nieobecne. Tego samego systemu, który jeszcze dzień wcześniej był dla nas źródłem nieskończonej przyjemności. Jeśli więc chodzi o doznania zmysłowe, wyciąganie wniosków jest nierzadko utrudnione.

Phono Booster Akiko Audio wniósł kilka sonicznych ulepszeń przy bardzo zróżnicowanym materiale muzycznym. Na czele pozytywów plasuje się wyraźniejsze wyodrębnienie instrumentów i dużo większe poczucie uczestnictwa w wykonaniu.

Phono Booster od Akiko zwiększył również gęstość mikro- i makrodynamiki. Z pewnością ma też coś wspólnego z obniżeniem poziomu zakłóceń, co daje wrażenie dużo głębszej akustycznej przestrzeni. Mikroinformacje, jakie przekazał do spektrum środkowych basów i sopranów poskutkowały lepszym i żywszym odwzorowaniem wokali i instrumentów akustycznych.

Wielu audiofilów i miłośników muzyki kocha high-endowe akcesoria audio. Kiedy faktycznie działają, i ja zaliczam się do tej grupy. W założeniu Phono Booster ma być wsparciem dla wzmacniacza gramofonowego. Ma poprawiać jego osiągi, eliminować pojawiające się grube soniczne kotary i wznosić go na znacząco wyższy poziom.

Moimi testerami były przedwzmacniacze gramofonowe: Gold Note PH-10, Thrax Orpheus, Grandinote Cellio, DSA Phono II oraz JA Audio HP-10. Na nich wszystkich efekt był pozytywny i dość zbliżony. Oczywiście dały się zauważyć pewne różnice związane z pewnością z budową konkretnych przedwzmacniaczy. Wszystko w świecie high-endowych systemów audio ma przecież związek z konstrukcją poszczególnych produktów i synergią między nimi. Efekt działania Phono Boostera był więc różny dla różnych phono stage’ów, ale, co najważniejsze, zawsze wyraźnie pozytywny.

Trudno o produkt uniwersalny, zwłaszcza przy mnogości sprzętu, ale to akcesorium Akiko Audio spisało się na medal i to w całkiem sporym gronie przedwzmacniaczy gramofonowych.